EL BLOC DE P4


TRES TOMBS

Els nens i les nenes de P4 us volem ensenyar les fotografies de la celebració de la festa dels Tres Tombs. Al matí vam portar un animalet i vam fer tres tombs al pati, a la tarda vam venir a l’escola molt guapos/es i vam fer un gran ball.

Vam berenar i sortejar un porquet. Ens ho vam passar molt bé!!!





DIA DE LA PAU

El passat 1 de febrer vam celebrar el Dia de la Pau. Vam estar parlant del colom de la pau i del seu significat, d’un artista que es deia Picasso i que va fer el colom de la Pau, vam sortir a llegir missatges sobre la Pau, vam fer dibuixos, vam escriure PAU, ...

A les papallones i a les xocolates ens agrada fer la pau sempre!!!






ARRIBA CARNAVAL!!!

Per fi ha arribat el Carnaval, la festa més divertida de l’any!!!Durant aquests dies ha arribat el Carnestoltes, entre confetis, ball i diversió unes consignes molt divertides ens va encarregar!!!Vam venir a l’escola en pijama, amb pentinats divertits i amb roba molt gran!!!Mireu, mireu, ....


ARRIBA CARNESTOLTES

CONSIGNES PAPALLONES

PENTINATS
PIJAMA
SAMARRETA GRAN

CONSIGNES XOCOLATES

PENTINATS
PIJAMA
ROBA

ESMORZEM TRUITA



ENS DISFRESSEM DE “BITXOS”

L’escola Pau Casals ens hem disfressat de Bitxos. Els alumnes de P4 hem anat de papallones, hem elaborat la nostra pròpia disfressa, vam tenir molta feina però ens ho vam passar molt bé i va quedar molt bonica!!!


FEM LA DISFRESSA PAPALLONES
FEM LA DISFRESSA XOCOLATES
RUA PAPALLONES
RUA XOCOLATES



ENS RELAXEM...

Us volem mostrar com els nens i les nenes de la classe de les Xocolates ens relaxem cada dia quan entrem del pati. A partir de la cançó de la Damaris Gilabert, “ L’esquena és la meva pissarra”, ens fem massatges. Ens encanta!!!





L’IYAD HA ESTAT PROTAGONISTA!

L’IYAD HA ESTAT EL PROTAGONISTA DE LA CLASSE DE LES XOCOLATES!!!

DURANT AQUESTES DUES SETMANES HEM APRÈS MOLTES COSES D’ELL I DE LA SEVA FAMÍLIA. LA SEVA MAMA A VINGUT A L’ESCOLA I ENS HA EXPLICAT ENCARA MÉS COSES DE L’IYAD, HEM FET TRENCACLOSQUES, HEM PINTAT MOTOS (A L’IYAD LI ENCANTEN) I ENS HO HEM PASSAT MOLT, MOLT BÉ!

GRACIES!!!

LA MAMA VE A L'ESCOLA
SÓC EL PROTAGONISTA!



LES XOCOLATES COMENCEM A FER 5 ANYS!!!

ELS PRIMERS NENS/ES QUE HAN FET ANYS AQUEST 2016 HAN ESTAT EL CHAKIB, LA KHADIJA I LA RABAB!!!ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ CELEBRANT ELS SEUS ANIVERSARIS!!!

FELICITATS A TOTS TRES!

CHAKIB
KHADIJA
RABAB



TERÀPIA OCUPACIONAL I INTEGRACIÓ SENSORIAL

En aquest darrer període de tres setmanes del mes de novembre, l’alumnat d’Educació Infantil ha estat partícip a la nostra escola de l’estada en pràctiques d’una estudiant de Teràpia Ocupacional, de la Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional (EUIT) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Estem molt contents i orgullosos ja que es tracta d’una ex-alumna de la nostra escola : la Sara Barrouhou.

Concretament, el/ la terapeuta ocupacional capacita i ajuda als infants a desenvolupar les habilitats i capacitats necessàries per aconseguir que totes les ocupacions del dia a dia i activitats (saltar, córrer, llegir, escriure, dutxar-se...) puguin donar-se a terme de la forma més independent i satisfactòria possible, tenint en compte les característiques individuals de cada nen/a. Les activitats que realitzem s’adapten a les necessitats i característiques de cada nen o nena i tenen un significat per a l’infant. I l’objectiu d’aquestes pràctiques es relaciona amb la integració sensorial i la prevenció, utilitzant el joc, la motivació i l’estimulació de cada nen i cada nena.


Els infants juguen per divertir-se, però també aprenen. Aprenen mitjançant l’acció, però també coneixen altres aspectes de la seva imaginació i tracten de resoldre problemes. També aprenen a utilitzar els seus músculs i a coordinar els seus moviments amb la visió i adquirir noves destreses. Mitjançant el joc els nens i les nenes expressen les seves fantasies, exterioritzen un món interior i experiències, i desenvolupen a través d’elles les seves funcions psíquiques, no només de socialització, sinó també d’integració.


Una escolarització acadèmica molt primerenca, quan encara els infant estan construint i consolidant algunes parts del desenvolupament que no es poden acabar de desenvolupar si estem massa temps assegut; i un ritme de vida molt sedentari, són uns de molts factors que poden repercutir en l’aprenentatge. Aquests factors acaben fent que els nens i les nenes arrosseguin durant la seva evolució una immaduresa que pot afectar a l’atenció, la motricitat que repercutirà en l’escriptura, l’abstracció, i en altres tipus d’aprenentatge.

Es cerca una forma de prevenció en la que es pugui adequar l’aprenentatge al nen o a la nena i que aquest sigui el/la protagonista del mateix, tenint en compte els que tenen dificultats en aquest procés d’aprenentatge, que es d’on parteix la idea de realitzar aquestes pràctiques.

Tradicionalment s’ha entès el joc sensorial com a activitat lúdica de poca intensitat, que ajuda a desenvolupar els sentits dels nens i de les nenes, els coneixements corporals, la estructuració espaciotemporal, la coordinació motriu i la expressió verbal i corporal, així com altres àmbits cognoscitius (memòria, intel•ligència, creativitat, atenció, ...).


Com a norma general, a l’hora d’aplicar-ho, s’han seguit uns criteris metodològics bàsics que, es detallen a continuació:

• -Jocs participatius, que evitin exclusió o eliminació de jugadors.

-Que siguin eminentment sensorials, per la qual cosa en cap cas s’ha d’exigir una activitat motriu “forta”. Són jocs on els infants no han de demostrar la seva força, velocitat, agilitat, etc., sinó aspectes més sensitius, d’espai i corporals.

• -Que puguin participar tots i totes, independentment de les seves capacitats i les seves limitacions.

• -Que puguin ser aplicables en tots els àmbits educatius.

• -Que siguin fàcils de desenvolupar i senzills, amb poques regles.

• - Que fomentin la integració i interacció grupal.

• - Que no siguin competitius.

• -Que els propis nens i nenes puguin adaptar-los a les seves característiques individuals i grupals.

• -Que siguin adequats a l’edat del grup.





ANIVERSARI BASMA
ANIVERSARI IMAD
ANIVERSARI NORDDINE
ANIVERSARI RAYAN




CASAL AVIS
TREBALLS DE NADAL
LLUCIES
PARES CANTANT


ANIVERSARI ELOI
ANIVERSARI ROMAISSAE




FAMILIA SAMANTHA
SAMANTHA



VISITEM LA LYONESA!

ELS NENS I LES NENES DE LA CLASSE DE LES XOCOLATES VISITEM LA LYONESA!ALLÀ, EL PASTISSER, FERRAN, ENS HAN ENSENYAT A ON TREBALLEN ELS PASTISSERS, I MOLTES COSES SOBRE LA XOCOLATA: ELS ORÍGENS, LA PLANTA DEL CACAO, COM ES DESFÀ, COM FAN XOCOLATINES I FIGURES DE XOCOLATA, ...

ENS HA ENCANTAT LA VISITA!!! ESTEM MOLT AGRAÏTS/DES A LA LYONESA!!!!

APROFITEM TAMBÉ PER MOSTRAR-VOS UN REGAL MOLT ESPECIAL QUE ENS HAN FET ELS PARES DEL GENÍS: ES TRACTA DE TRES XOCOLATINES GEGANTS!!!! SI, SI GEGANTS DE 2 METRES!!! LES VAN FER A LES FESTES DEL CARRER SANT JAUME D’AQUEST ESTIU I, DURANT TOT AQUESTS CURS ELS NENS I LES NENES DE P4 PODREM GAUDIR D’AQUESTES OBRES D’ART!!!GRÀCIES!!!!


ANEM A LA LYONESA
XOCOLATES GEGANTS



EL CHAKIB HA ESTAT PROTAGONISTA!!!

EL SEGON PROTAGONISTA DE LA CLASSE DE LES XOCOLATES HA ESTAT EL CHAKIB!!!! GRÀCIES CHAKIB PER EXPLICAR-NOS TANTES COSES SOBRE TU I LA TEVA FAMÍLIA, I PER PORTAR TANTS OBJECTES TAN BONICS!!!

EL SEU PAPA HA VINGUT I ENS HA EXPLICAT UN CONTE DE COTXES I EXCAVADORES JA QUE AL CHAKIB LI AGRADEN MOLT!!!!


EL PAPA VE A L'ESCOLA
M'AGRADA SER PROTAGONISTA!



ENS AGRADA LA TARDOR!


US VOLEM MOSTRAR ALGUNES DE LES ACTIVITATS QUE HEM REALITZAT RELACIONADES AMB LA TARDOR: UN MURAL AMB ESTAMPACIÓ DE FULLES, HEM TREBALLAT LA HISTÒRIA DE LA FADA DE LA TARDOR, ESTEM APRENENT CANÇONS, POEMES, I ENDEVINALLES, ETC.

Conte la fada de la tardor
Mural tardor



PROTAGONISTA CLASSE XOCOLATES: MARIA

LA MARIA HA ESTAT LA PRIMERA PROTAGONISTA DE LA CLASSE DE LES XOCOLATES, DURANT DUES SETMANES HEM POGUT CONÈIXER MÉS A LA MARIA: QUÈ LI AGRADA, QUE SAP FER MOLT BÉ, LI HEM DIT COSES BONIQUES, LI HE FET PREGUNTES, I… HO HEM PASSAT MOLT BÉ AMB LA VISITA DE LA SEVA MAMA QUE ENS HA ENSENYAT A FER UNES CASTANYES MOLT DIVERTIDES. MOLTES GRÀCIES!

LA MAMA VE A L'ESCOLA!
SÓC LA PROTAGONISTA



ANIVERSARI JEREMY!


AQUEST MES DE NOVEMBRE HEM CELEBRAT L’ANIVERSARI DEL JEREMY, JA HA FET QUATRE ANYS!!! MOLTES FELICITATS!





Castanyada Papallones
Panellets Papallones



CASTANYADA 2015

PER CELEBRAR LA CASTANYADA HEM FET MOLTES COSES: PANELLETS (ENS HAN QUEDAT BONÍSSIMS!!!), ELS ALUMNES GRANS DE L’ESCOLA ENS HAN EXPLICAT UNA VERSIÓ MOLT ORIGINAL DEL CONTE DE LA CASTANYERA, ENS HEM DISFRESSAT DE CASTANYERS/ES I.... AMB UNA GRAN FESTA HEM ACABAT!!!!

VOLEM COMPARTIR AMB VOSALTRES TOTS AQUESTS MOMENTS!




P4A XOCOLATES


AMB L’ARRIBADA DE LA TARDOR ELS NENS I LES NENES DE LA CLASSE DE LA XOCOLATA TASTEM CIRERETA D’ARBOÇ, UMMMMMM DELICIOSA!!!




LES XOCOLATES COMENCEM A JUGAR PER RACONS...US MOSTREM UN PETIT TASTET!!



PER MOLTS ANYS!!!

DURANT LES VACANCES D’ESTIU I ELS PRIMERS DIES D’ESCOLA MOLTS/ES NENS/ES HAN FET 4 ANYS!!!

FELICITATS A L’ÀLEX, LA JANNAT, LA LINA, LA NÚRIA I LA NAOMY!! I PER CELEBRAR-HO UNES SÚPER FESTES HEM ORGANITZAT!!!


Alex
Jannat
Lina i Núria
Naomy



TENIM UNA NOTÍCIA MOLT IMPORTANT!!!!

HA ARRIBAT EL FOLLET DEL PAÍS DE LA XOCOLATA!!!! ES DIU DOLCET I HA VINGUT PER QUEDAR-SE AMB NOSALTRES TOT EL CURS!!! ENS HA DIT QUE TAMBÉ VOL VENIR A CASA NOSTRA TOTS ELS CAPS DE SETMANA PERQUÈ NO LI AGRADA ESTAR SOLET!

ESTEM MOLT CONTENTS/ES!!!!!!

BENVINGUT DOLCET!!!





P4B PAPALLONES

















ELS NENES I NENES DE P-4 B JA HEM ESCOLLIT EL NOM DE LA CLASSE :

SOM LA CLASSE DE LES PAPALLONES







JA TENIM PAPALLONA TREBALLADORA!!!!!


CADA DIA UN NEN O UNA NENA, SERÀ LA PAPALLONA TREBALLADORA


HAURÀ DE SER ENCARREGAT-ADA DE FER MOLTES COSES, MIREU ALGUNES D’ELLES!!!!!






QUINA SORPRESA!!!!!

AVUI HEM REBUT UNA CARTA QUE ENS DEIA QUE HEM DE BUSCAR UNA PAPALLONA QUE VOL ESTAR AMB NOSALTRES!!!!!!!







ESTEM MOLT EMOCINATS/DES DE COMENÇAR UN NOU CURS I DE COMPARTIR AMB VOSALTRES TOT EL QUE FEM A L’ESCOLA!





ENS PRESENTEM!!!


P4 A- SOM LA CLASSE DE LES XOCOLATES I LA NOSTRA MASCOTA ÉS EL DOLCET!
EL FOLLET DEL PAÍS DE LA XOCOLATA!

P4B- SOM LA CLASSE DE LES PAPALLONES I LA NOSTRA MASCOTA ÉS LA PAPALLONA MARIETA.